Fachowa pomoc na drodze

Co uczynić, jak np. w drodze na wakacje zepsuje się nam pojazd? Odpowiedzi jest parę. Na początek – da się oczywiście spróbować własnych możliwości oraz w pojedynkę spoglądać pod maskę. Następnie – da się odholować auto do miejsca serwisowego. O tego typu obu wyjściach ma świadomość właściwie wszelki kierowca, lecz… to oczywiście niezwykle mało!

Głównie – bez względu na to, czy pojawi się kontrolka, czy też nie – pozostańmy ostrożni z dodawaniem oleju. Reguła jest wszak taka, iż gorsza będzie przesadnie ogromna jego wielkość niżby przesadnie mała, tak więc – nim coś uczynimy – musimy czekać na obniżenie temperatury silnika a także zmierzyć aktualny poziom.

Jak tylko stan awaryjny zasygnalizowała wcześniej czerwona lampka na ekranie, najlepiej w momencie zadzwonić po pomoc drogową. Czerwone sygnały wskazują bowiem, iż mamy styczność z nagłą dysfunkcją, która może zakończyć się także popsuciem całego silnika. Gdy toteż coś takiego nas zastanie, musimy popróbować kilka razy włączyć (z tym, że uwaga na wyładowania napędu!), zbadajmy wielkość paliwa i – jeśli nic nie uległo zmianom – wydzwońmy po zapomogę.

Z drugiej strony, o ile sytuację awaryjną poprzedzała żółtego koloru migawka, nie trzeba telefonować po wsparcie. Tego typu światła sygnalizują przeto, że rzeczywiście silnik wykazuje swego rodzaju wadliwość, ale można udać się z nią do warsztatu a także w tym miejscu to wyeliminować.

Częstym błędem w takich sytuacjach okaże się wyjmowanie bezpieczników nie posiadając odpowiedniej informacji, co może sprowadzić na nas kolejne problemy (na przykład pojawienie się poduszki zabepieczającej). Następnym mankamentem, a w zasadzie zaniedbaniem staje się niewożenie w ekwipunku kluczowego ekwipunku – podnośnika, kluczy, śrubokręta, kombinerek i tym podobne. W tym czasie również maleńkie komplikacje będą potrzebowały pomocy zewnętrznego.


Szczęśliwie, jeśli mowa o posługach w stylu pomoc drogowa Łódź, w Krakowie czy Warszawie i niemalże każde większe (także niewielkie!) polskie miejsce zapewnia ich nienaganny poziom. W ten sposób większość usterek uda się usprawnić będąc w trasie. Wszak z odmiennej strony – jeśli dysfunkcji podlegnie zawieszenie lub układ napędowy – posiadany wóz w zasadzie z pewnością zostanie wywieziony. Fachowcy drogowi – bez znaczenia, jak okażą się wykształceni – nie mogą wykazać się przeto przyrządami które pozwalają na przeprowadzenie tak zagmatwanych czynności.

Dodaj komentarz